Bankrån..

Jag har en dator som jag inte förstår mig på. Det är en apple macbook, och jag har ingen aning om nånting. Jag undrar om någon som läser den här bloggen kunde säga hur man högerklickar på en bärbar macbook ? jag är inte så teknisk.
  
Idag så steg jag upp halv sex som vanligt. Det gick som bra först men sen när jag var på bussen så blev jag illamående.. så jag åkte till busstation och sen for jag hem igen. Hoppas att jag inte missade så mycket på skolan.

Så om någon vet hur man behärskar en macbook, säg då till ! för jag kan inte lägga in bilder förrens jag vet hur man gör med den här datorn.

Tänkte också bara säga att det har varit ett bankrån i Älvsbyn idag, så polisen, polishelikoptrar och brandbilen har kört genom Älvsbyn hela dagen. Tänk att en sån här sak även kan hända i lilla Älvsbyn.

Ajja, nu ska jag nog sticka och gräva ner mig nånstans. Hejsvejs ! <3

  Kommentarer
Postat av: Moa

Jag har en macbook! :) Bästa datorn måste jag säga. Gå in på spotlight (förstoringsglaset uppe till höger) och skriv systeminställningar. Där kan du fixa och trixa lite. Högerklickar gör du med två fingar.



Lycka till!

2009-10-05 @ 17:09:14
Postat av: Julia

Tack så mkt :) jag har inte lyckats få msn på den här datorn, går de att ha de på en macbook ?

2009-10-05 @ 17:52:40
Postat av: andrea

hejhej vilken fin blogg du har :P

Allt bra med dej då? :)

2009-10-05 @ 17:54:09
URL: http://ddeah.blogg.se/
Postat av: Moa

Jag använder inte msn på min dator, men det går kanske att ha. Jag har laddat ner ett program som heter Adium, det funkar likadant som msn.

2009-10-05 @ 18:37:51
Postat av: Julia

Jahha okej. Jag kanske ska prova de då :)

2009-10-05 @ 18:42:53
Postat av: Julia

Tack Andrea ! De är Evelina som fixar designen på våran blogg.

Allt är bra, hur är de själv ? ;P

2009-10-05 @ 18:43:58
Postat av: Moa

Ett tips är att gå in på http://www.apple.com/se/mac/ . En bit ner på sidan står det: Läs mer Titta på övningsexemplen. Titta där så kanske du lär dig något. :)

2009-10-05 @ 18:44:02
Postat av: Adina :)

Det går att ha msn på din mac! Sök på google: msn messenger mac :)

2009-10-05 @ 18:45:53
Postat av: Julia

Tack för alla tips. Jag ska kolla på apple. com :)

2009-10-05 @ 18:48:04
URL: http://brunetternabloggar.blogg.se/
Postat av: Julia

Okej, tack Adina. Jag ska försöka med de (Y).

2009-10-05 @ 18:48:46

    Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
 
 
RSS 2.0