Skolan

Tiden går fort när man ser på film och när man målar och när man äter.
Långsamt går det när man sitter på skolan och väntar på lektion.

  Kommentarer
Postat av: Kim

Hejsan, Tack för kommentaren :)! Riktigt trevlig blogg du/ni har med.

Det var ett tag sen jag gjorde om min bakgrund men vi får se hur mkt jag kommer ihåg.



Är det bakgrunden du vill ha transparent såsom min?

I Så fall "bör" det bara vara att lägga till detta under "#wrapper {" i stilmallen :



(Det borde se ut såhär)



#wrapper {

background-color: black;

opacity:.750;

filter: alpha(opacity=75);

-moz-opacity: 0.750;



"Opacity=75" reglerar "hur" transparent du vill ha det. Men om du ändrar den så måste du ändra de andra med :)



Om du har några frågor eller behöver hjälp så är de bara att skriva, Kram!

2010-01-21 @ 17:11:43
URL: http://taeho.blogg.se/
Postat av: Kim

Hej igen ;)! Om du bara vill göra headern till transparent så lägg till :



background-color: black;

opacity:.750;

filter: alpha(opacity=75);

-moz-opacity: 0.750;



Direkt under "#header img {" Så det ser ut såhär :



#header img {

background-color: black;

opacity:.750;

filter: alpha(opacity=75);

-moz-opacity: 0.750;



Det ger en relativt suddig transparens precis likadan som min bakgrund. Ju lägre du sätter siffrorna"(75)" ju mer genomskinligt blir det. Låt mej veta om de funkar för dej annars får vi prova nått annat :) Kramar!

2010-01-21 @ 20:43:58
URL: http://taeho.blogg.se/

    Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
 
 
RSS 2.0